• وبلاگ : پياده رو خاطرات
  • يادداشت : حاكميت انسان بر انسان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 16 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    سلام بروزيم تشريف بياوريد
    تو با استعداد هستي، اما اطلاعات دقيقي در مورد نظرات دين درباره چيزهاي مختلف نداري. خوب مي نويسي اما بيشتر بر مبناي کتابهايي که از غربي ها خوانده اي و ايراداتي که از آنها مي خواهي بگيري. نفيا خوب بحث مي کني اما اثباتا نه. بايد بيشتر در مورد اصول استنباط از متون ديني بداني تا نظر دين (نظر درست و واقعيت) را هم بتواني بگويي. نه اينکه صرفا بر مبناي ايرادات از فلسفه غربي، چيزهايي را به اسلام نسبت بدهي. موفق باشي...
    سلام. چطور عقل خود بنياد بازيچه قرار مي گيرد، اما احساس که هيچ بنيادي ندارد، نه؟ اين ديگر خيلي عجيب است! اگر به تفاسير قرآن مراجعه کني، خواهي دريافت که آن قلب و فواد منظور عقل است، نه احساس.
    اي ايرانيان
    بايد سر بر خاک نهيم و از شرم بميريم
    شرح در وبلاگ من
    سلام. ممنوننم از راهنمايي تون. در آن مورد بايد عرض كنم كه كوتاهي مسئولين در برخي جاها مسجل است اما همانطور كه گفتيد ممكن بود و البته مطمئنم كه منافع ملي ديگر ما در خطر مي افتاد.
    در مورد آن گل آرار هم بايد عرض كنم كه گرچه من مراقبو ولي او به همراه يكي دو نفر ديگر چلغوز را هم راه اندازي كردند. نمي دانم چه قدر آشنايي داريد. بد هم كه نمي نويسدو فحش و فحش كاري هم كه نيست. در هر صورت ممنونم
    با سلام .... خدمت آقا مهدي: عرض كنم كه منظور دقيق من از عقل «عقل جزئي»‏ هستش، همون عقل محاسبه‏گر خودبنياد كه در ذيل عقل كل (خداوند) قرار نگرفته باشه. همون منظوري كه در دوران مدرنيته از عقل استنباط ميشه يعني عقل مستقلي كه با بنيانهاي نظري خودش مي‏تواند حقيقت را درك كند. دقيقتر بخوام بگم مشكل من با استقلال عقل است نه با مكانيزم‏هاي دروني عقل. اين با عقل ديني فرق داره. در مورد نگاه قرآن به احساس آيات زيادي هست مثل آياتي كه درباره قلب و فواد هست و اتفاقا ازش تجليل زيادي شده و مركز ايمان دانسته شده. البته من اصلا دنبال تجليل از احساس نبودم. من فقط يك جنبه ضعف عقل كه قانونگزاري رو براش ناممكن ميكنه توضيح دادم. در جواب «بيم موج» نظرم رو درباره عقل گفتم ..... خدمت آقا رضا هم عرض كنم كه من توفيق ندارم زياد به صحبت‏هاي احمدي‏نژاد گوش بدم ولي مطلبي كه نوشتم رو چند ماهي در ذهن داشتم و اگرچه بسياري از مطالبم را از ديگران الهام مي‏گيرم ولي اين يكي استثنائا اينطور نبوده!

    سلام

    با نظرتتون موافقم همه چيز بايد بروقف الهي پيش بره اما متاسفانه در بعضي از موارد سهل انگاري وجود دارد

    با تشكر از مطلب خوبتون موفق باشيد

    + رضا 
    سلام. به نظرم فرزان خيلي سعي مي کني از حرفهاي احمدي نژاد ايده بگيري. آخه اگر يادتون باشه اونم گفته بود انقلاب ما با احساس جلو رفت و کي مي گه که احساس بده. خدا عاقبت اين مملکت رو ختم به خير کنه.

    ممنون از اظهار لطفتون

    در همين حوزه باز هم بنويسيد .

    باز هم به ما سر بزنيد

    ياعلي

    سلام. شايد تعريف شما از عقل با تعريف ما متفاوت باشد اما اين همه تعريف و تمجيد از عقل در دين را چه کنيم؟ هيچ جاي قرآن ننوشته که به احساس خودتان احترام و اهميت بدهيد. همه جا گفته عقل، تفقه، تفکر. البته بايد اين عقل در سايه تعاليم انبيا رشد بيابد اما هنوز هم عقل است، نه احساس. اتفاقا احساس در خيلي جاها نکوهش شده. با اين حال حالا راحت تر مي توانم علت گفته هاي شما را تحليل کنم! شما خيلي هم به عقل معتقد نيستي...
    سلام جناب حدادي ممنون از توصيه برادرانتون. راستش من دنبال وجهه بهتر نيستم مشکل من فقط اينه که رک و بي پرده حرف مي زنم و خيلي نمي تونم گل و بلبلي حرف بزنم همچنين معتقدم اين سبک نوشتن يعني نوشتن عصبي مخاطب بيشتري جذب مي کنه چنانچه اين مطلب يکي از پر بازديد ترين مطالبم بود. در ضمن نمي دونم منظورتون از حرف هاي رکيک و تهمت کدوم قسمت از نوشته ام بود؟ اينکه تخريب کنندگان اموال عمومي گاوهاي شاخدار هستند؟ يا اينکه قلم به دست ها جيره خور قدرت طلبان هستند؟ شايد کلمه توالت کلمه رکيکي است؟
    با سلام .... ممنون از نقد دقيقي كه داشتيد ... منظور من از عقل هم همان تعريف مدرن عقل است نه تعريف سنتي و نظر شما را قبول دارم ... در مورد رمانتيك‏ها خيلي به هدف زديد من خودم هم مي‏خواستم به اين موضوع اشاره كنم اما چون اطلاع دقيقي از افكار رمانتيكها ندارم وارد نشدم .... دقت كنيد من نخواستم عقل را بطور كلي نفي و رد كنم بلكه با وارد كردن انتقاداتي خواستم اعتماد بنفس عقل رو ازش بگيرم تا نخواد جلوي محكمات ديني بايستد و البته در منطقه‏الفراغ حجيت عقل را قبول كرده‏ام.

    اغلاط

    ويه اي = ويژه

    ريشه = تيشه

    سلام دوست عزيز

    حالا به ما سر ميزني و نظر نمي دي!

    متن قابل توجه و قابل استفاده اي بود كه بايد با دقت خواند و البته من خواندم.

    بخشي از انتقاداتي كه داشتي قابل قبول است اما در نفي عقل كمي شتابزده بود.

    درست است كه به عقل خودبنياد مطرح غربي ايراداتي داريم اما اين به معناي نفي عقل نيست. چرا كه در متون ديني ما نيز توجه ويه اي به عقل شده است.

    در متون ديني ما عقل از جايگاه رفيعي برخوردار است و برعكس احساسات در مقايسه با عقل در جايگاه نازلتري قرار دارد.

    بخشي از سخن شما در مورد احساس آدمي همراهي با جنبشي است كه در قرن 18 و 19 در غرب بر عليه عقل روشنگري شكل گرفت و به رمانتيسم معروف گرديد مي باشد. آنان نيز مدعي بودند كه بخشي از حقيقت از طريق احساس و هنر و ادبيات قابل فهم است و نه فلسفه و عقل و نظرات شما به آنها نزديك است.

    نكته ديگر اينكه بالاخره در دوران غيبت وحي و آموزه هاي آن نيز توسط عقل انسان فهم خواهد شد ، همان عقلي كه جنابعالي ريشه بر دودمانش زديد و ...!

    ممنون از مقاله خواندني و تامل انگيز كه براي دقايقي مرا به انديشيدن در مسايل مهم هستي واداشت.

    موفق باشي

    ياعلي

    + رضا 
    سلام فرزان جان به نظرم هنوز معناي عقل رو نفهميدي!
       1   2      >