سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | شناسنامه | پست الکترونیک | پارسی بلاگ | یــــاهـو
اوقات شرعی

غزه نجات میابد - پیاده رو خاطرات

غزه نجات میابد (جمعه 87/9/22 ساعت 11:46 صبح)

اسراییل تصور می‏کند در غزه به چه هدفی می‏تواند برسد؟ آیا گرسنگی دادن به مردم غزه را بعنوان نوعی سلاح کشتار جمعی بکار گرفته است؟ اگر اسراییل تصور می‏کند با تحت فشار قرار دادن مردم فلسطین می‏تواند در دراز مدت آنها را از روی زمین محو کند سخت در اشتباه است. از بس که مادی فکر می‏کنند به این نتیجه رسیده‏اند. حقیقت اما درست برعکس این است. چرا که گرسنگی در دراز مدت عاملی برای گسترش جمعیت است نه کاهش آن. نگاه کنید به کشورهای دارای بالاترین رشد جمعیت در جهان: هند، چین یکی دو دهه قبل، آسیا، آفریقا ... در هر کشوری این فقرا هستند که بالاترین نرخ‏های رشد جمعیت را به خودشان اختصاص داده‏اند. ثروتمندان چه در مقایسه بین کشورها و چه در مقایسه بالای شهر و پایین شهر همیشه دارای فرزندان کمتر و نرخ رشد جمعیت کمتری هستند. این کشف من نیست، مساله شناخته شده‏ای است. علت آن روشن نیست، گاهی می‏گویند فقیران چون از نظر فرهنگی در سطح پایینی قرار دارند یا چون مذهبی‏تر هستند رشد جمعیت بالاتری دارند، اما شواهد نشان می‏دهد دقیقا همان «فقر» و حتی به ادعای برخی «گرسنگی»‏آنهاست که موجب افزایش میانگین تولید مثل می‏شود. آدم فقیر چیزی برای از دست دادن ندارد. بنابراین دست به زایش بزرگترین سرمایه شناخته شده در این دنیای مادی یعنی انسان می‏زند و چه کار درستی هم می‏کند! چرا که نهایتا منابع انسانی بالاتر از همه انواع منابع اقتصادی و سیاسی عمل می‏کند، بنگرید که امروز کاندیداهای قدرت‏های بزرگ آینده چه کسانی هستند: هند و چین.

پس اسراییل در کوری خود چکار می‏کند؟‏چرا فکر می‏کند تحت فشار قرار دادن مردمی به وسعت یک شهر بزرگ،‏ امنیت بیشتری برایش بوجود می‏آورد؟ واقعیت درست برعکس این است. مردم در حالت عادی مشغول کسب و کار و زندگی خودشان هستند. اما اگر برایشان اثبات بشود که مورد تجاوز قرار گرفته‏اند آنوقت تمام سرمایه‏های انسانی یک میلیونی غزه در خدمت «جنگ» قرار خواهد گرفت. و آن وقت اسراییلی‏های رفاه‏زده دنبال کدام سوراخی برای فرار باید بگردند؟‏ مگر برای یک میلیون جمعیت دشوار است تمام خطوط مرزی را بشکافند چه در غرب چه در شرق؟ اگر هر کدام یک سنگ پرتاب کنند اسراییل و مصر هر دو با خاک یکسان خواهند شد. مساله این است که هنوز به چنین جمع‏بندی‏ای نرسیده‏اند و امیدوارند اسراییل و مصر آنقدر احمق نباشند که آنها را به چنین نتیجه‏ای برسانند. شما فکر می‏کنید بدست آوردن سلاح برای مردم دشوار است؟‏اگر پدری فرزندش را در تحریم از دست داد آیا برایش دشوار است که سلاحی بدست آورد و انتقام بزرگی از اسراییل بگیرد؟ تمام تلاش غرب بر آرام کردن مساله فلسطین بوده است اما شرایط فعلی درست بسمت مقابل آن پیش می‏رود.

بلحاظ سیاسی چنین شرایطی به افزایش قدرت حماس، حزب‏الله، سوریه و ایران می‏انجامد، شرایط منطقه‏ای را برای مقابله خشونتبار با نیروهای اشغالگر فراهم می‏کند و نیرویی را آزاد خواهد کرد که بزرگترین دشمن اسراییل را در درون مرزهایش شکل خواهد داد. همانطور که حمله 1982 اسراییل به بیروت نیرویی بنام حزب الله را شکل داد این محاصره نیز ارتش آزادیبخشی را خواهد ساخت که ایمان دارد باید اسراییل را ریشه‏کن کرد تا به نجات رسید. تمام مردم جهان این روزها کم‏کم به این باور می‏رسند، حتی خود اسراییلی‏ها هم خواهند پذیرفت.


  • نویسنده: فرزان حدادی

  • نظرات دیگران ( )

  • غزه نجات میابد - پیاده رو خاطرات
    فرزان حدادی
    فرزان حدادی، 29 ساله، ساکن تهران. دانشجوی مهندسی برق، گرایش مخابرات، دانشگاه شریف.

  • بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 27 بازدید
    دیروز: 17 بازدید
    کل بازدیدها: 232911 بازدید

  • پیوندهای روزانه
  • » تمامش کن اوباما ! (فارس) [121]
    » نگاه میر حسین به اقتصاد (فارس) [117]
    » راز تونل‏های غزه (فیگارو) [204]
    » بمب گوگلی برای غزه [85]
    » تنها ایران می‏تواند به برتری غرب خاتمه دهد (رابرت بائر) [111]
    » جراحی قلب گرانتر از متوسط جهانی (الف) [318]
    » درباره اجتهاد، تقلید و مرجعیت (هاشمی) [112]
    » حملات بمبئی عملیات مخفی سرویس‌های اطلاعاتی (بارنز) [89]
    » مهاجرین و قدرت آینده اروپا (الف) [62]
    » تحلیلی بر شکل‏گیری حزب‏الله (فارس) [84]
    » مبانی قحط‏الرجال (واژگون) [90]
    » توسعه ویکی‌پدیای فارسی، وظیفه ملی (الف) [142]
    » نقدی بر فیلم کنعان (الف) [68]
    » تلفن همراه خطرناکتر از سیگار (الف) [93]
    » کالبدشکافی بحران موسسات مالی امریکا (الف) [179]
    [آرشیو(48)]

    " style="width:110" onfocus="this.select()" autocomplete=off contenteditable=true />

  • اخبار و تحلیل

  • کیهان
    خبرگزاری فارس
    خبرگزاری مهر
    رجا نیوز
    الف

  • لینک دوستان

  • خاطرات خصوصی من
    پاسداران
    خاکریز
    عقل سرخ
    مطالعات فرهنگی
    واژگون
    بیم موج
    خبرنگار مسلمان
    اشراق
    سیاست خارجی
    حریم یاس
    دولت اسلامی
    پیاده رو خاطرات در پرشین بلاگ
    کلمه

  • مطالب بایگانی شده